Polityka prywatności
Szanowny Użytkowniku!
Dokładamy szczególnych starań, aby dane osobowe były przetwarzane zgodnie z prawem, rzetelnie i w sposób przejrzysty. Dane są zbierane i przetwarzane w konkretnych, wyraźnych i prawnie uzasadnionych celach. Dbamy o to, aby przetwarzać dane jedynie w niezbędnym zakresie oraz by zawsze były prawidłowe, a w razie potrzeby aktualizowane. Dane osobowe są przetwarzane w okresie nie dłuższym niż jest to niezbędne do realizacji celów przetwarzania lub nie dłużej niż to wynika z przepisów prawa. Jednocześnie z przestrzeganiem ww. zasad, za nadrzędną wartość przyjmujemy dbałość o integralność oraz poufność danych osobowych.
W zakresie bezpieczeństwa informacji, Centrum e-Zdrowia spełnia wymagania normy ISO 27001:2017, co zostało potwierdzone certyfikatem przyznanym przez akredytowaną jednostkę certyfikującą.
Dostęp do systemu Zintegrowany System Monitorowania Obrotu Produktami Leczniczymi
System ZSMOPL jest dostępny pod adresem https://zsmopl.ezdrowie.gov.pl/ Otwiera w nowej karcie, po zalogowaniu się.
Dane osobowe w systemie Zintegrowany System Monitorowania Obrotu Produktami Leczniczymi
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie ZSMOPL jest Główny Inspektorat Farmaceutyczny:
Główny Inspektorat Farmaceutyczny
ul. Senatorska 12
00-082 Warszawa
e-mail: zsmopl@gif.gov.pl.
Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można się kontaktować pisząc na adres ministerstwa lub bezpośrednio:
- na adres e-mail: iod@mz.gov.pl
Dane w systemie ZSMOPL przechowywane są przez okres wynikający z obowiązujących przepisów prawa, w tym w szczególności z:
- Ustawa z dnia 6 września 2001 r. Prawo farmaceutyczne odnośnie raportowania danych do Zintegrowanego Systemu Monitorowania Obrotu Produktem Leczniczym
- Ustawa z dnia 20 lipca 2018 r. o zmianie ustawy o systemie informacji w ochronie zdrowia oraz niektórych innych ustaw
- Komunikat Ministra zdrowia z dnia 18 marca 2019 r.
Dane mogą być udostępniane podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa (np. organy ścigania, sądy) oraz podmiotom świadczącym obsługą administracyjno-organizacyjną administratora.
Podanie danych jest dobrowolne, jednak niepodanie niektórych danych może uniemożliwić udzielenie odpowiedzi lub właściwe funkcjonowanie systemu/rejestru.
Przetwarzanie danych zostało powierzone Centrum e-Zdrowia:
Centrum e-Zdrowia
ul. Dubois 5A
00-184 Warszawa
— w celu administrowania systemem informatycznym, w którym dane są przetwarzane.
Twoje prawa
Każdej osobie, której dane osobowe są przetwarzane w systemie e-zdrowia przysługuje prawo:
- żądania dostępu do danych osobowych (art. 15 RODO), a w szczególności prawo do bezpłatnej pierwszej kopii danych — zgodnie z art. 15 ust. 3 RODO
- żądania sprostowania danych osobowych jej dotyczących (art. 16 RODO). Jeżeli sprostowanie miałoby dotyczyć danych medycznych, to Użytkownik ma prawo zażądać niezwłocznego sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych zawartych w dokumentacji medycznej wyłącznie w zakresie, w jakim nie będzie prowadzić to do naruszenia autonomii zawodowej osoby wykonującej zawód medyczny, która dokonywała wpisu do dokumentacji medycznej
- żądania usunięcia danych (art. 17 RODO), jeżeli dane nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub w inny sposób przetwarzane albo były przetwarzane niezgodnie z prawem albo muszą zostać usunięte w celu wywiązania się z obowiązku prawnego przewidzianego w prawie Unii lub prawie państwa członkowskiego
- żądania ograniczenia przetwarzania w zakresie zgodnym z art. 18 RODO
- cofnięcia zgody w dowolnym momencie, z zastrzeżeniem, że wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego na jej podstawie przed jej wycofaniem.
Powyższe uprawnienia będą realizowane w granicach i na zasadach określonych w RODO, na podstawie żądania złożonego na adres administratora lub podmiotu przetwarzających (Centrum e-Zdrowia). Zgodnie z przepisami RODO, odpowiedź zostanie udzielona w okresie nie dłuższym niż 30 dni od dnia złożenia żądania.
Każdemu przysługuje również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych:
Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych
ul. Stawki 2
00-193 Warszawa.
Polityka cookies
Definicje
Centrum e-Zdrowia
ul. Dubois 5A
00-184 Warszawa
Centrum e-Zdrowia
ul. Dubois 5A
00-184 Warszawa
Cookies — niewielkie pliki zapisywane na komputerze użytkownika, w których przechowywane są ustawienia i inne informacje używane na odwiedzanych przez niego stronach.
Dane osobowe — wszelkie informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej („osobie, której dane dotyczą”). Możliwa do zidentyfikowania osoba fizyczna to osoba, którą można bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować, zwłaszcza na podstawie identyfikatora takiego jak:
- imię i nazwisko
- numer identyfikacyjny
- dane o lokalizacji
- identyfikator internetowy
- jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość osoby fizycznej.
Przetwarzanie danych osobowych — operacja lub zestaw operacji wykonywanych na danych osobowych lub zestawach danych osobowych w sposób zautomatyzowany lub niezautomatyzowany, taka jak zbieranie, utrwalanie, organizowanie, porządkowanie, przechowywanie, adaptowanie lub modyfikowanie, pobieranie, przeglądanie, wykorzystywanie, ujawnianie poprzez przesłanie, rozpowszechnianie lub innego rodzaju udostępnianie, dopasowywanie lub łączenie, ograniczanie, usuwanie lub niszczenie.
System/rejestr/serwis — strona internetowa, w ramach której Administrator prowadzi ZSMOPL działający w domenie https://zsmopl.ezdrowie.gov.pl/ Otwiera w nowej karcie
SSL — certyfikat zainstalowany na serwerze, który umożliwia jego uwierzytelnienie (ustalenie autentyczności) oraz nawiązanie bezpiecznego połączenia
Urządzenie — elektroniczne urządzenie, za pośrednictwem którego Użytkownik uzyskuje dostęp do stron internetowych.
URL — (ang. Uniform Resource Locator) — ujednolicony format adresowania zasobów (informacji, danych, usług) stosowany w Internecie i w sieciach lokalnych, np. adres www.
Użytkownik — podmiot, na rzecz którego zgodnie przepisami prawa mogą być świadczone usługi drogą elektroniczną lub z którym zawarta może być umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną.
Zarządzanie plikami cookies
System/serwis wykorzystuje następujące pliki cookies:
- Potrzebne do działania serwisu/rejestru — pliki umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach systemu/rejestru (w szczególności usług wymagających uwierzytelnienia)
- Analityczne — pliki wykorzystywane w celach statystycznych.
Pliki te funkcjonują w ramach dwóch głównych rodzajów:
- Pliki sesyjne (session cookies) — przechowywane wyłącznie podczas bieżącej sesji w systemie/rejestrze. Pliki te zapisywane są na urządzeniu końcowym do czasu opuszczenia strony internetowej
- Pliki stałe (persistent cookies) — stałe pliki cookies przechowywane są na urządzeniu końcowym do czasu ich usunięcia lub wygaśnięcia wskazanej w metadanych tych plików daty ich przydatności.
Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym użytkownika pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest administrator techniczny systemu/rejestru tj. Centrum e-Zdrowia.
W każdej chwili możesz zadecydować o wykorzystywaniu plików cookies poprzez wprowadzenie odpowiednich zmian w opcjach przeglądarki.
Uwaga! Ograniczenie stosowania plików cookies może wpłynąć na niektóre funkcje systemu.
W przypadku sprzeciwu wobec wykorzystywania plików cookies, wybierz z listy oficjalnych stron internetowych producentów najczęściej używanych przeglądarek internetowych aplikację, której używasz i postępuj zgodnie z instrukcjami producenta:
- Internet Explorer Otwiera w nowej karcie
- Chrome Otwiera w nowej karcie
- Safari Otwiera w nowej karcie
- Firefox Otwiera w nowej karcie
- Opera Otwiera w nowej karcie
Urządzenia mobilne:
Dane osobowe a pliki cookies
Co do zasady pliki cookies nie stanowią danych osobowych, jednak w połączeniu z informacjami przechowywanymi w ramach systemu/rejestru o Użytkowniku systemu/rejestru, mogą być traktowane jako dane osobowe. Dane osobowe gromadzone przy użyciu plików cookies będą przetwarzane wyłącznie w celu wykonywania określonych funkcji na rzecz Użytkownika systemu/rejestru.
Ustawienia ciasteczek (plików cookies)
Możesz przejrzeć i skonfigurować pliki, które gromadzą informacje o Tobie.
- Ciasteczka
potrzebne do działania serwisu/rejestru (zawsze wymagane)
Bieżąca strona internetowa (zawsze wymagane)
Cel: Ciasteczka potrzebne do działania aplikacji - Analityczne
Analityka Matomo: Statystyka odwiedzin realizowana przez Matomo
Cel: Statystyki aktywności użytkownika